Patricia Paalman van Administratiekantoor 4u

1: Wie is Patricia Paalman-Wevers en waar is je bedrijf gehuisvest?
Ik ben Patricia Paalman-Wevers, 38 jaar en al heel wat jaartjes getrouwd met Coen. Samen hebben wij 2 stoere jongens, Milan van bijna 9 en Steijn van bijna 7. Ik ben geboren in Haaksbergen en getogen in Neede. Vandaar uit ben ik op mijzelf gaan wonen in Markelo en zodoende mijn huidige man leren kennen. Inmiddels woon ik alweer 11 jaar in Holten wat mij erg goed bevalt. Wij wonen aan de Canadastraat waar onze bedrijven ook zijn gevestigd. Ik heb mijn eigen bedrijf: Administratieakantoor4u en samen hebben wij ons bedrijf: Paalman Installatie en Service VOF.

2: Wat zijn de bedrijfsactiviteiten van Administratiekantoor4u?
Administratiekantoor4u is er voor de (startende) ondernemer (MKB, en de ZZPer).Naast mijn vaste klanten verleen ik mij ook aan bedrijven waar ik ondersteuning bied qua financi√ęle administratie/procesbeheer. Dit kan voor korte of langdurige tijd, door bijvoorbeeld zwangerschapsverlof of langdurige ziekte in het bedrijf of omdat het een drukke maand is, zoals de kwartaalaangiftemaand ūüėČ

Dus van het verwerken van de gehele financi√ęle administratie tot aan het uitwerken van een kolommenbalans tot een financieel jaarrapport. Dit alles op locatie of in mijn eigen kantoor.¬†

3: Waarom en hoe ben je voor jezelf begonnen?
Ooit op mijn 15de gestart in de supermarktbranche. Van hulpkracht uitgegroeid tot afdelingsmanager kassa/service. In Augustus 2016, Na 19 jaar (10 jaar Super de Boer & 9 jaar Jumbo i.v.m. overname) in verschillende filialen gewerkt te hebben (van Lochem, Enschede tot aan Arnhem) was het tijd voor wat anders/andere formule en kwam ik bij de Plus in Deventer terecht. Hier had ik een enorme uitdaging omdat er geen proces stond zoals het hoorde. Binnen een jaar stonden de processen en heb ik een mooi team van 40 personen (fulltime/parttime) om mij heen gebouwd om samen de processen te bewaken en daar waar kon nog verbetering aan te brengen.
In de tussentijd, April 2018, is mijn man voor zichzelf begonnen (Paalman Installatie en Service) en meteen gaf ik aan dat ik graag het financi√ęle plaatje op mij wou nemen. Het cijfermatige was altijd al aan mij besteed. Zodoende ben ik een hele andere kant van mijzelf gaan ontdekken en kwam ik erachter dat het boekhouden mij wel lag en ik hier veel voldoening uit haalde. Zo gezegd zo gedaan: ben ik mij op mijn 34ste gaan omscholen en ben ik gestart met een avondopleiding boekhouden met als doel: ooit mijn eigen administratiekantoor.

Omdat ik ervoor wou gaan, heb ik in Mei 2019 mijn functie als afdelingsmanager kassa/service opgezegd en ben ik in een andere functie met minder uur blijven werken bij de Plus, zodat ik mij volledig kon gaan richten op mijn omscholing. In Augustus 2019 kreeg ik een baan aangeboden bij administratie- en belastingadvieskantoor BeCa in Holten, een geweldige kans die ik dan ook met beide handen heb aangegrepen. In de 2enhalf jaar tijd die ik daar heb mogen werken, heb ik veel mogen leren en ben ik persoonlijk gegroeid. Daar ben ik ze altijd nog erg dankbaar voor.

In November 2021, na het behalen van de nodige diploma’s ging het dan echt gebeuren: mijn eigen bedrijf werd een feit. Mijn toenmalige baan opgezegd en per 1 Januari 2022 trotse eigenaar van Administratiekantoor4u. En per 2 jaar zit ik bij in het bedrijf van mijn man.  

4: Waarin ben jij onderscheidend met je bedrijf.
Bij Administratiekantoor4U werk ik met Visma eAccounting wat mij ontzettend goed bevalt. Hierdoor is er geen sprake meer van de ‚Äúpapieren‚ÄĚ administratie en heb ik ook geen last van de BTW pieken.
Mijn klanten hebben dagelijks inzicht in de cijfers en gehele administratie altijd op zak. Door de klant veel financi√ęle zorgen uit handen te nemen, kunnen zij doen waar ze goed in zijn: ondernemen!

Sterk in procesbeheer en ook ben ik inmiddels werkzaam met vele boekhoudprogramma’s. Exact online, Visma eAccounting, Visma Accountview en MKG ERP-software zijn hier voorbeelden van.  

5: Wat zijn de toekomstplannen .
Voorop staat het behalen van mijn (laatste??) diploma. Door het opstarten van mijn eigen bedrijf en de coronatijd heeft mijn opleiding op een heel laag vuurtje gestaan. Binnen nu en een jaar wil ik de vlag graag uithangen. Ook zijn er plannen om te verhuizen naar een ander, ruimere kantoorruimte. Verder blijf ik mij richten op het verder optimaliseren van het digitaliseren en automatiseren van de (bedrijfs)administratie.  

6: Wat doe je in je vrije tijd.
In mijn vrije tijd breng ik graag tijd door met mijn gezin, familie en vrienden/vriendinnen. Van een terrasje pakken, naar een festival gaan of een avondje stappen, niks is te gek. Ook sport ik graag, juist omdat ik al hele dag op kantoor zit, vind ik het heerlijk om de spiertjes nog even los te gooien en daarna nog heerlijk te genieten van de wellness in de sportschool. Ook ga ik graag een rondje mountainbiken met mijn zoons, of heerlijk wandelen op de Holterberg. Daarnaast ben ik ook al enkele jaren trotse trainer bij Z.V.V. BlauwWit ’66. Dit seizoen train ik JO9-4, waar mijn oudste zoontje ook in speelt/keept. En ik ben 1 van wijkhoofden van de Hartstichting, die collecte gaat komende April weer plaatsvinden en we zijn al volop met de voorbereidingen bezig.

Al met al een bezige bij maar ik geniet er met volle teugen van.

Administratiekantoor4U Foto Met Logo Online
Scroll naar boven